Friday, September 9, 2016

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum.

Hari ini nak cerita tentang tumit merekah.



Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah.  Merekah yang sampai buat saya tak selesa. 

Nak tidur, duduk-duduk, nak pakai stokin, berjalan.  Semua jadi tak selesa. Tangan kerap saja gatal nak kopek kulit yang merekah. Akibatnya, SAKIT!.

Tumit merekah memang tak cantik dan tak selesa.
Bagi yang lelaki pun sama. Bukan wanita sahaja.  Pakai sandal, nampak tumit awak tak cantik tau!.  Nampak macam tak menjaga kebersihan saja.

Kenapa agaknya tumit merekah?

  • Kurang minum air dan menyebabkan kulit mudah menjadi kering dan pecah
  • Pertambahan berat badan
  • Berlaku ketika hamil kerana pertambahan berat badan dan perubahan hormon
  • Berdiri terlalu lama
  • Tidak memakai selipar ketika dirumah yang berlantaikan simen dan mozek
  • Rekaan kasut yang tidak sesuai dan terlalu ketat
  • Terlalu lama memakai kasut tumit tinggi
  • Tidak memakai stokin ketika berkasut (tapi pakai sandal lagi elok berstokin juga)


Bahaya tak tumit merekah?

Jika tiada masalah kesihatan seperti kencing manis, tak bahaya pun tumit merekah ni. Cuma tak cantik, tak bersih dan tak selesa.

Apa saya buat untuk rawat kulit merekah?

Saya amalkan ESP dan juga vitamin E.  Kedua-duanya ada fungsi yang sesuai untuk merawat dan mengekalkan kelembapan kulit. 

Tambahan BONUS, kulit badan tidak lagi kering.


Jika saya lebih rajin, saya sapukan juga Herbal Blend Cream.  HBC ini tak meninggalkan rasa 'greasy' dan juga tiada bau yang buat saya rasa pening.



Berminat nak dapatkan produk berkenaan?
Whatsapp saya 013-6200 432.



Saya adalah ejen pengedar Shaklee yang berdaftar di Salak Tinggi dan Nilai.  

Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui perkhidmatan Kurier.

Kami galakkan anda memberi maklumbalas dan berinteraksi untuk mendapatkan maklumat dari kami.


Read makluman
Untuk melihat senarai harga produk dan tempahan klik KATALOG
Buat tempahan anda Order atau 

Hubungi saya
SMS|WeChat|Whatsapp : 0136200432 (Wani).
E-mel: nurzahwanimohdnor@gmail.com


Nukilan

Nurzahwani Mohd Nor

Shaklee Independent Distributor ID 953514
Pengedar produk bermain sambil belajar (Visit page PitstopMamaDanJunior)
Ahli Akademi Bekerja di Rumah.

photo credit: Best Work Boots for Plantar Fasciitis for Men via photopin (license)

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts