Tuesday, September 24, 2013

Tentang Penulis?

Teks: Nurzahwani Mohd Nor
Foto:Koleksi Akademi Bekerja Di Rumah

Hari ini saya terbaca satu tulisan di mukabuku. Sangat menarik perhatian saya. Ringkas, tetapi bermanfaat dan memberi makna yang mendalam. Untuk saya sekurang-kurangnya. Tulisan ditulis oleh Puan Azzah Abdul Rahman. Beliau adalah seorang penulis dan aktivis.
Kata-kata beliau:-

"Penulis memang sepatutnya menulis. Penulis tidak mesti setiap masa menulis panjang-panjang bagi menunjukkan dirinya penulis. Tulisan yang pendek dan bermanfaat juga dapat membuktikan yang penulisnya adalah penulis. Itu sebab ada novel, cerpen, dan certot. Pilih apa yang mahu ditulis. Panjang ataupun pendek, pastikan setiap ayat berisi, supaya tidak dibaca sebagai sebuah esei leteran." 

Saya suka sekali. Saya tidak mempunyai latar belakang sebagai seorang penulis. Selalu menulis cerita sekerat-sekerat tidak habis. Tapi saya sangat sukakan bahasa melayu dan selalu skor kertas BM SPM. Sepanjang bekerja, saya hanya menulis jurnal dan prosiding. Pernah juga bekerjasama dengan bantuan pensyarah dan rakan seperjuangan menulis bab di dalam buku. Sangat teruja apabila dapat melihat hasil di tangan.

Sekarang, saya menjadi penulis di blog pula. Walau pun tidak berbayar, insyaAllah, saya harap ada yang mendapat manfaat. Bukan nama yang dicari tapi kepuasan diri. Bukan duit yang dicari tapi saham di akhirat sana.

Saya bukan seorang penulis hebat. Hanya suri rumah yang mahu berkongsi pengalaman dari sekolah kehidupan menggunakan perantaraan blog. Jika anda juga mempunyai impian yang sama, saya membuka jalan untuk anda. Jika anda ragu-ragu untuk menulis, insyaAllah, bersama saya dan rakan-rakan penulis dari rumah, anda tidak keseorangan. Kelas dibuka untuk pendaftaran setiap hari. Rakan-rakan, jika anda berminat, anda boleh hubungi saya.

E-mel:nurzahwanimohdnor@gmail.com
SMS/WhatsApp:0136200432.

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts