Tuesday, March 11, 2014

Tempahan blog

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Jika sebelum kewujudan FB, sekitar tahun 2008 ke belakang, kebanyakan bisnes online menggunakan medium blog. Setiap yang berniaga online, paling mudah, gunakan medium blog. Cara lain, iklankan di Mudah.my. Itu yang popular. Kemudian, masukkan iklan di blog-blog terkenal untuk dapatkan jualan, kemudian link pula ke blog sendiri. Ada pula teknik blogwalking. Pelbagai cara.

Terkini, apabila sudah wujud FB, dan instagram, bisnes online makin rancak. Tapi, adakah blog perlu dilupakan sama sekali?. Sebenarnya, walau pun FB dan instagram digunakan untuk berjual, teknik yang lebih elok adalah apabila ia dirangkumkan sekali. Gunakan FB sebagai medium pemasaran dan tarik pelanggan untuk membeli di kedai anda iaitu blog.

Blog memberikan peluang untuk menulis lebih panjang. Menerangkan sejelasnya. Input yang tidak mati. Gambar yang tidak hilang.

Saya bukanlah pakar pemasaran. Tapi ini adalah berdasarkan ilmu yang dicerap sepanjang bersama Akademi Bekerja Di Rumah.

Paling sesuai adalah gabungan FB/Instagram dan juga kedai online anda iaitu blog. Susahkah ingin bina blog?. Ikut tahap masing-masing. Ada yang rasa sukar, ada yang rasa mudah. Ada yang boleh ikut kelas, ada yang tahap sibuk sampai tak boleh hadiri kelas online lagi pula offline. Jadi, mudahnya cari tukang bina blog.

Kepada yang inginkan servis membina blog bisnes atau peribadi, saya buka peluang ini untuk anda.

Harga servis bina blog
Dengan RM200, anda akan menerima perkara berikut:-

  • pendaftaran email, nama blog, penjenamaan blog berdasarkan analisa
  • 5 label cadangan untuk blog anda
  • masukkan borang tempahan (untuk blog bisnes)
  • 10 gambar untuk entri pertama
bonus 1
-Pilhan tiga ebook, salah satunya  asas blog
- ruang iklan 1 tahun di sohodirectory bernilai RM100







Bagaimana ingin membuat tempahan?
Tempahan boleh dibuat dengan menghubungi penulis
emel: nurzahwanimohdnor@gmail.com

1 comment:

  1. Dunia blog masih relevan dan sentiasa diminati oleh pencari ilmu internet.. semoga berjaya dalam dunia penulisan ini.

    ReplyDelete

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts