Monday, August 25, 2014

Supplemen waktu hamil

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Mula kisah dengan Bismillah.

Biasa dengar tentang supplemen?. Sekarang ini zaman serba mudah. Klik, klik atau pun gesek-gesek di telefon sudah dapat maklumat. Mahu tahu supplemen apa, sesuai untuk apa, mana mahu dapatkan. Pendek kata MUDAH.

Ok. Saya hanya mahu kongsi pengalaman saya berkenaan supplemen dan hamil. Masa kandungan pertama, saya memang makan supplemen yang klinik bekalkan. Tiada supplemen dari farmasi mahu pun dari penjual. Lagi lah penjual dari internet. Masa itu belum ada facebook. Belum juga rajin dan pandai layari blog. A kata Dr, A lah saya ikut.

Hamil kali ini, sudah pandai cari maklumat. Log in saja FB, muncullah iklan-iklan supplemen. Pandai-pandai mahu pilih pula. Ada yang berdaftar dengan KKM, ada yang tidak. Ada yang berdaftar tapi kena pilih sesuai atau tidak pula, semulajadi, sintetik, labelnya makanan sunnah, dibaca ayat al-Quran, bumiputera atau import. Pilih saja. Tidak perlu ke kedai. Pakcik posmen sedia berkhidmat. Zaman serba mudah, pun ada buruk dan baiknya. Pendek kata PILIHAN.

Pilih punya pilih, supplemen yang saya ambil semasa hamil kali ini, saya pilih yang semulajadi.

  • Pati Delima 
  • Jus Kurma
  • Madu
  • Vita-Lea Shaklee
  • Vita-C
  • B-Complex
Dan bakal menyusul omega guard dan ostematrix. 

Tapi, saya tidak makan semua sekaligus setiap hari. Saya makan selang sehari. Saya kira, kita kena bajet keadaan badan kita sendiri. Keperluan setiap hari. Tapi di awal musim mabuk dan alah, memang saya suka sungguh pati delima campur kurma. Rasanya yang masam-masam kelat buat tekak rasa lega. Selain khasiatnya yang saya kira penting untuk saya, iaitu untuk menguatkan rahim. Saya perolehi tips ini dari E-Book tulisan Iryani Ahmad, Bersali Alami. InsyaAllah, saya akan kupas isi e-book ini sedikit masa lagi. Tunggu ya.

Setakat ini, hasil lawatan pemeriksaan kehamilan masih lagi positif. Oh ya, saya tidak makan supplemen yang diberikan oleh KK dan sudah pun berbincang dengan jururawat. Katanya selagi keputusan semua positif dan tiada masalah, boleh teruskan. Alhamdulillah. Bukan apa, saya tidak sukakan warna merah pekat melekat supplemen tersebut. Pokok pangkalnya, PILIHAN.


Anda mahu dapatkan produk yang dinyatakan di atas, hubungi saya ya. Jika mahu tahu berkenaan e-book Bersalin alami juga boleh hubungi saya. Caranya di bawah. Silakan. :)


Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432



Salam nutrisi rohani dan jasmani,


Ingin belajar buat blog?


Panduan untuk mula bisnes dan 
e-book yang lain.
www.books-etcetera.blogspot.com

Dapatkan makanan sunnah, telekung dan pes nasi arab kegemaran ramai
www.az-zahwansouq.blogspot.com



No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts