Saturday, December 13, 2014

Mula bisnes dengan DROPSHIP

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Alhamdulillah. Masih bernafas di bumi Allah dan dikurniakan kudrat untuk berkongsi yang baik-baik.  Jika ada kekhilafan mohon dimaafkan.

Hari ini mahu bercerita tentang dropship.  Sudah banyak maklum balas saya terima, kebanyakannya daripada hasil carian google mereka dan sampai di sini (anda pun begitu?, Terima kasih daun keladi). Yang bertanya tentang kelas blog dan mula bisnes selalu risau.

" Saya tak pandai langsung buat blog"
Sebab itu kelas asas blog ini wujud. Khusus untuk anda. Yang sudah mahir berjualan melalui blog dan kaedah online lain, kelas ini tidak sesuai. Melainkan anda memang mencari ilmu.

"Saya tiada produk".
Ini bukan masalah lagi pada zaman sekarang.  Zaman dulu memang selalu dimomokkan, kau nak jual apa?. Apa pun tiada. Kurang-kurang pandai buat kuih, janit baju, buat itu buat ini baru boleh meniaga. Eh, sekarang tak lagi Cik Kak, Cik Abang.  Asas nak mula bisnes, jangan buat barang, niagakan barang. Barang orang lain apa salahnya?. Janji halal dan perniagaan tetap perniagaan.  Nabi Muhammad (selawat ke atas beliau), pun menjalankan trading. Ambil barang orang lain dan niagakan. Betul kan?

"Saya tiada modal banyak".
Ini lagi satu.  Berapa banyak adalah banyak?.  Kalau boleh beli data untuk guna internet, itu sudah kira modal.  Mahu mula berniaga, gunakan modal paling minima. Belum tentu perniagaan pertama ini akan kekal sehingga anak cucu.  Buat apa mahu labur beribu-riban untuk perniagaan cuba-cubaan. Guna modal di tangan.

Sekarang saya mahu cerita tawaran.

Kami di ABDR sedang tawarkan permulaan bisnes untuk anda. Secara dropship.  Mulakan berjual pakej produk kami iaitu E-Iqra dengan harga RM250.  Syaratnya jual sebanyak 4 unit E-Iqra selama sebulan dan komisyen akan diberikan.  Dengan komisyen terkumpul anda layak menyertai jemaah kami di ABDR. Anda berpeluang belajar asas blog dan membina blog kedai anda sendiri.  Syaratnya berjual, simpan komisyen dan serahkan untuk belajar blog kedai.

Mudah bukan?.

Apa modalnya?
Internet. Eh, jika tiada internet, promosi mulut ke mulut pun boleh saja.

Ok. Cukup penerangan di situ. Jika tak cukup hubungi saya seperti di bawah. Rebut peluang keemasan ini untuk berjaya dan kaya dunia akhirat. InsyaAllah. Allahumma Amin.


Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432



Salam nutrisi rohani dan jasmani,


Ingin belajar buat blog?




Panduan untuk mula bisnes dan
e-book yang lain.

www.books-etcetera.blogspot.com

Barangan mainan sambil belajar 
untuk si kecil anda. 
Dapatkan di sini
www.pitstopmamadanjunior.blogspot.com
https://www.facebook.com/pitstopmamadanjunior

SweetMuslimah.com

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts