Thursday, May 30, 2013

Catatan 2: Aura Positif

Teks: Nurzahwani Mohd Nor.

Saya selalu mendengar orang bercerita tentang aura positif. Sehinggakan penapis air pun ada yang beridentitikan aura. Sebetulnya saya kurang faham berkenaan aura positif ini. Yang saya pernah tahu daripada seorang rakan saya, berkenaan aurora yang menghasilkan banyak caj positif dan ia tidak elok untuk emosi individu.

Kebetulan saya menghadiri seminar daripada kumpulan Dr Azizan Osman. Ada juga selitan berkenaan aura positif. Ada juga ditunjukkan berkenaan produk yang menggalakkan aura positif dan juga cara periksa aura positif menggunakan alat khas. Tapi saya masih juga tak faham berkenaan aura positif itu. Sedih tak?

Tapi apa yang saya yakin, saya pernah merasai keadaan negatif setiap masa, dan keadaan berfikiran positif selalu. Berubah menjadi orang yang positif merupakan perkara yang TERINDAH. Segalanya bertukar indah. Alhamdulillah saya menyertai individu-individu anugerah illahi yang membawa saya ke arah hidup positif.

Kesimpulan saya, untuk menjadi positif dan dapatkan aura positif (?) dekatkan saja diri dengan Allah dan dekati individu positif. Baca juga saranan Dr Muhaya berkenaan hal ini. Banyak penjelasannya. 

Rabbana la tuzigh qulubana ba'daizhadaitana wahablana min ladunkarahmah. Innaka antalwahhab. Ya Allah kurniakan juga kami ilmu dari segenap pelusuk dunia dari langit dan bumi agar dapat kami kongsikan bersama rakan-rakan muslimin dan muslimat. Aminn.

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts