Sunday, September 15, 2013

Awal agama mengenal Allah

Teks: Nurzahwani Mohd Nor
Foto: Google

Bismillah...
Semalam hari Sabtu. Dengan izin-Nya saya berjaya hadir kuliah agama di kampung saya. Jarang-jarang dapat peluang kerana ada saja pelbagai perkara mahu buat di hari Sabtu. Tapi kali ini saya berjaya hadir. Alhamdulillah.

Sebenarnya kelas ini adalah kelas mengenal sifat-sifat Allah. Baru sampai sifat BASAR. Sukar saya menceritakan di sini maksudnya. Ustazah berpesan, dalami ilmu Allah dengan berguru. Jadi, saya rasa, elok juga semua berguru dan mengenal Allah. Sebenarnya berat tanggungjawab ini. Saya tahu, belajar ilmu fardhu ain itu memang wajib. Namanya pun fardhu ain. Tertibnya, solat taubat dan belajarlah fardhu ain sebelum kita menutup mata. Allah..

Adakah kita ahli syurga?. Ia rahsia Allah. Tapi ustazah berpesan. Kata-kata kita itu doa. Mulakan setiap pagi, dengan berkata pada diri sendiri, " Ya Allah, aku wanita ahli syurga Ya Allah". Doalah. Saya yakin, semua mahu masuk syurga kan.


No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts