Thursday, January 30, 2014

Tidak Kesampaian

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Tidak semua yang kita hajatkan kesampaian. Bukan maksudnya Allah tak sayang kita. Ia hanya peringatan, atau mungkin ianya rezeki yang tertangguh atau mungkin Allah mahu beri rezeki yang lebih hebat?. Rahsia Allah, kita tidak tahu.

Yakin padanya selalu.

Dalam kes saya, satu pagi, bila saya buka saja FB, saya ternampak seseorang sangat berkehendakkan Buku Mudahnya Menjemput Rezeki. Sememangnya saya menyimpan satu lagi buku terakhir untuk disampaikan. Ia adalah amanat dari penulis yang telah menhadiahkan saya 30 buku Mudahnya Menjemput Rezeki tahun lalu. Alhamdulillah, tinggal satu saja yang belum punya pemilik. Bila nampak ada yang memerlukan, saya tergerak terus untuk memberi.

Urusan pos sudah selesai. Tiba-tiba dikhabarkan dari penerima, sampulnya sudah koyak, yang ada hanyalah sampul. Isinya sudah hilang. Innalillahi wainna ilaihirajiun.

Saya tidak pasti jika ia silap saya semasa membuat urusan pos kerana kelam kabut dengan anak yang berlari keluar pejabat pos. Seingat saya semuanya sudah lengkap. Penerima juga maklumkan ada kesan sampul dikoyak. 

Jika ada salah silap di mana-mana, apa yang saya pohon, semoga yang menjumpainya memulangkannya semula kerana saya telah pun letakkan maklumat untuk menjejak saya. Jika tidak mahu dan tidak digerakkan hatimu, tidak mengapa, semoga isi kandungan Mudahnya Menjemput Rezeki itu memberikan sebenar-benar manfaat kepadamu.

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts