Search This Blog

Berniaga dan sabar

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Hari ini dari pagi hingga ke malam, newsfeed muka buku saya banyak pula lalu cerita tentang pengalaman kehidupan dan sabar.  Belajar melalui pemerhatian.  Periksa kotak emel, ada juga emel berkaitan sabar dalam perniagaan.  Saya pasti ini bukan kebetulan. Macam tahu-tahu saja saya sedang tahan sabar dengan seorang pelanggan. :)

Saya mahu petik artikel dari Majalah Niaga bertajuk 6 cara untuk mengawal marah ketika menjual. Ada 6 cara di situ, boleh terus ke sana jika mahu baca lanjut. Linknya di bawah ya.

Apa yang saya nak ambil adalah bersangka baik.  Saya rasa ini paling kena dengan semua situasi. Daripada macam-macam perkara berlegar dalam kepala, eloklah kita bersangka baik dengan rezeki yang Allah beri. Jika pelanggan tak beri jawapan mahu atau tidak, atau seumpanya, bersangka baiklah.  Jika hari ini bukan rezeki kita, mesti ada hikmah disebaliknya bukan?. Ada sesuatu yang kita boleh belajar dari kejadian itu.  Belajar dari pengalaman.

Pengalaman yang berharga boleh juga kita dapat dari pembacaan. Tak semestinya dari apa yang kita lalui kan?.  Saya nak syorkan beberapa ebook ABDR yang boleh dijadikan panduan dalam berbisnes.






Untuk tempahan ebook ini boleh hubungi saya seperti di bawah.

Ok. Ini link majalah niaga. Jika mahu baca 6 cara seterusnya, boleh terus ke sana ya.
(http://www.majalahniaga.com/6-cara-untuk-mengawal-marah-ketika-menjual.html)


Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432



Salam nutrisi rohani dan jasmani,


Ingin belajar buat blog?




Panduan untuk mula bisnes dan 
e-book yang lain.
www.books-etcetera.blogspot.com


Dapatkan makanan sunnah, telekung dan pes nasi arab kegemaran ramai
www.az-zahwansouq.blogspot.com



SweetMuslimah.com

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top