Search This Blog

Selamat Hari Raya Korban

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Allahuakbar, allahuakbar, allahuakbar.
Alhamdulillah, berkesempatan berhari raya di kampung. Berpagi-pagi dengan solat aidiladha di masjid bersama anak-anak. Anak dara bersama saya, yang bujang bersama abah.

Awalnya kecoh dengan baju masing-masing. Yang ada sampin, kecoh pula dengan sampin. Yang anak dara bertanya pula kenapa saya tak pakai baju sedondon. Manakan pula, baju sedondon hari raya aidilfitrsi sudah tak muat perut!. 

Solat kali ini alhamdulillah di tingkat atas dapat lihat imam. Anak saya tak pernah lihat khatib baca khutbah di mimbar. Terpegun anak saya. Pelik bagaimana khatib boleh naik ke mimbar kerana tangga tersorok. Tanya pula kenapa kena pegang kayu. Apa pula dibuat khatib di atas sana. Saya terangkan serba sedikit dan diakhiri dengan pesanan, sewaktu bacaan khutbah kena senyap dan dengar. Allahuakbar. Kadang kala benar, ilmu yang lebih bermakna bila ada depan mata dan belajar in situ. Kadangkala sudah di baca dari buku, dah ada depan mata boleh cerita dan buat kesinambungan.

Tambahkan lagi cerita berkenaan sejarah Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail. Semoga hidayah dan semangat pengorbanan ini dapat meresap dan dijadikan panduan hidup.

Bagaimana hari raya korban anda? Mahu cerita? Bolehlah layangkan komen di bawah.   

Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432



Salam nutrisi rohani dan jasmani,


Ingin belajar buat blog?




Panduan untuk mula bisnes dan 
e-book yang lain.
www.books-etcetera.blogspot.com


Dapatkan makanan sunnah, telekung dan pes nasi arab kegemaran ramai
www.az-zahwansouq.blogspot.com


SweetMuslimah.com

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top