Search This Blog

Tamat Syawal

Teks: Nurzahwani Mohd Nor


Hari ini sudah pun melepasi Syawal, masuk Zulkaedah. Tapi ada juga yang menjemput menghadiri rumah terbuka. Sebenarnya lebih kepada reunion rakan sekolah suami. 

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. Majlis berlangsung dengan baik. Seronok berjumpa rakan lama. Majlis ini diadakan setiap tahun. Keluarga kami saja yang ketinggalan keretapi. 

Makanan disediakan secara potluck. Hebat betul mereka menyusun acara. InsyaAllah tahun depan giliran rumah kami. Alhamdulillah. Seronok pula rasanya. Tak mengapa, ada setahun lagi.

Ya, setahun lagi akan berjumpa Ramadhan, Syawal, dan Merdeka. 
InsyaAllah. 

Rombongan ke Mekah untuk menunaikan haji telah pun mula bertolak. Semoga mereka mendapat haji mabrur. 
Seronok melihat masing-masing berwajah gembira menjadi tetamu Allah. Semoga rezeki saya dan anda juga akan tiba satu hari nanti. Amin. 

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top