Search This Blog

Azam tahun 2013 pada bulan ini

Teks: Nurzahwani Mohd Nor


Impian seorang suri...
Bulan ini genap dua tahun saya memegang jawatan pengurus rumah. Saya tidak menyangka, melepaskan jawatan yang bagus, gaji yang bagus dan akhirnya 'tersadai' di rumah, bak kata orang, merupakan pilihan terbaik buat saya. Memberikan kepuasan. 

Mengimbas di awal tahun 2013, saya hanya suri biasa yang tinggal di rumah mengurus anak-anak semata. Kawan pun sekadar yang ada di deretan rumah. Azam tahun baru, rasa macam tak sesuai difikiran saya. Cuma mahu lebih baik dari semalam. 

Tiba-tiba, bermula bulan April, saya mula rasa saya perlukan perubahan. Saya mahu ramai kawan, saya mahu baiki ibadah saya, saya perlukan pendapatan, kerja yang boleh dibuat di rumah. Saya mula bermuka buku. Selongkar e mel jana wang dari rumah. Tapi alhamdulillah, niat dipermudahkan. Lorong muka buku saya ke arah positif. Bukan perkara sia-sia. Saya doa ini yang  terbaik. 

Sekarang sudah Oktober. Sudah enam bulan. Lagi 3 bulan saja menghampiri 2014. Laju betul masa berlari. Kejor yop kejor bak kata orang kuala. Ya, saya mahu berkejaran dengan masa. Saya juga baru hendak memasang azam 2013. Salah kah?  Ish, mana pulak salahnya. Azam bulan baru 2013. Saya ingin menjadi suri rumah berpendapatan empat angka. YaAllah moga dipermudahkan urusan ku. 

Kawan-kawan yang baik hati, yang mulia pekertinya, yang disayangi Allah, mohon doakan saya. Jika anda suka, anda juga boleh tinggalkan komen azam anda untuk bulan Oktober ini. Sama-sama kita aminkan, ya. 

Jadi, azam saya untuk tahun 2013 baru bermula. Tiga bulan lagi menghampiri 2014. Mari kita berlari dan mengganas di bulan Oktober 2013. 
*******************

Pendaftaran setiap hari untuk dua kelas berikut:-
1) Kelas asas penulisan dan blog
2) Kelas asas blog dan fan page. 

Sudah ramai yang menyertai termasuklah wartawan, novelis dan pakar kewangan. Mengapa mereka sertai kami walau pun sudah bertaraf otai?. Ilmu Allah luas. Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad. 

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top