Search This Blog

Pakej Kelas Online

Teks: Nurzahwani Mohd Nor.
Foto: Akademi Bekerja Di rumah.

Sebelum baca lanjut, cuba anda jawab soalan survey ini.

1) Anda telah mempunyai blog? Jika Tidak, terus ke soalan 2. Jika Ya, terus ke soalan 3 dan seterusnya.
2) Jika Tidak. Anda dicadangkan membuat satu blog untuk menceritakan sekolah kehidupan anda supaya memberi manfaat kepada orang ramai. Soalan tamat. Teruskan membaca isi kandungan entri ini.

3) Jika Ya, berapa kali seminggu anda update blog anda?
4) Adakah anda sering membuat entri menyatakan blog anda bersawang?
5) Anda minat untuk menjana pendapatan sampingan dari blog anda?

JIKA YA UNTUK JAWAPAN 3, 4, DAN 5, ANDA SEHARUSNYA MEMBACA ENTRI INI SELANJUTNYA!.

Tahniah kerana anda meneruskan pembacaan sehingga ke saat ini. Apa yang ingi saya kongsikan adalah berkenaan aktiviti Akademi Bekerja Dari Rumah yang sedang menjadi fenomena. Kumpulan ini semakin membesar sejak ia ditubuhkan sekitar Mac 2013. Saya mula menyertai Akademi ini pada April 2013 dengan menyertai kelas Teknik Blog hasilkan e-book. Jumlah ahli akademi pada masa itu kurang dari 30 orang. Namun, tiba-tiba ia MELETUP apabila menerima penyertaan demi penyertaan dalam masa TIDAK SAMPAI DUA BULAN, jumlahnya ahli bertambah secara MENDADAK kepada LEBIH SERATUS orang. Kini ia semakin membesar dan membesar. Penyertaan bukan sahaja terhad pada suri rumah sahaja, kini menjangkau kepada penulis novel berpengalaman, pengetua pusat didikan kanak-kanak dan pelbagai lagi.

WOW!!!

Apa yang menariknya berkenaan akademi ini?

Akademi ini menawarkan kelas asas blog sebagai 'benchmark' untuk meneruskan ke peringkat seterusnya. Ia umpama training center sebelum anda berjuang ke dunia alam maya yang serba mencabar dan mencari ruang untuk mencipta jenama dan menjana pendapatan.

Kelas di Akademi Bekerja Di Rumah memberikan anda pilihan Pakej Kelas Online yang anda boleh pilih. Ia di reka mengikut fokus, minat dan juga kemampuan anda. Berikut adalah pakej-pakej yang disediakan.

PAKEJ RM150

PAKEJ RM180 (PAKEJ BUTIK)

PAKEJ RM180 (PAKEJ BISNES MAKANAN)

Satu lagi pakej yang berbaloi.
 Setiap pendaftaran layak mendapat satu E-Book BONUS 101 home-based bisnes bernilai RM30. 
Tambah lagi!!!. 
Pendaftraran promosi ini hanya perlu membayar sebanyak RM200 sahaja untuk pakej yang bernilai RM285, begitu juga untuk pakej bernilai RM265.

Jangan lepaskan peluang keemasan ini!.


FAST ACTION, FAST RESULT.




Sertai kami di Akademi Bekerja Dari Rumah. Daftar salah satu kelas berikut:

1. Kelas online asas bina blog penulisan - untuk membina blog berpengaruh, blog yang disukai pembaca, belajar menulis blog dengan betul yang dapat menarik traffik ke blog.

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes - bagi yang mahu mulakan bisnes online. Tak tahu cara untuk mula bisnes. Belajar urusniaga mudah dengan mnggunakan medium percuma blog, fnpage, fb. Belajar menjana pendapatan bermula RM5, RM10, dan seterusnya. Bagi yang tidak ada produk kami sediakan produk untuk dropship.

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ.

4. Kelas penulisan kreatif - bagi yang bercita-cita menulis cerpen. Belajar menulis cerpen dahulu sebelum menulis novel. Apabila sudah pandai tulis cerpen, insya Allah boleh menulis novel.


5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online - anda tiada produk dan berminat untuk menjual produk akademi bekerja di rumah?. Ini pakej yang sesuai untuk anda. Ia di datangkan sekali dengan kelas blog+e-book bonus+iklan soho directory+grup bimbingan.

6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil wahm/soho - kelas ini khusus untuk asas urus akaun bisnes anda. Belacajar secara online dengan guru bertauliah selama 3 jam. Nota+latihan diberikan. Perbincangan berterusan selepas kelas.


 

Apa kata mereka yang telah menyertai Akademi Bekerja Di rumah.



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Alhamdulillah. Dengan izin Allah swt akhirnya pada tanggal 31hb Oktober, 2013 berjaya juga saya siapkan tugasan 44 artikel yang diberikan Pengasas Akademi Bekerja Di Rumah, Puan Masayu Ahmad selepas berkayuh keras melawan arus selama 4 bulan. Ini antara cabang persediaan saya meninggalkan kerjaya tetap menuju kerjaya baru yang telah lama saya idamkan, WAHM (Working At Home Mom). Doakanlah semuanya berjalan lancar untuk saya. Saya bermula di kala kekangan kerja di pejabat sangat keras dengan pelbagai kes yang menuntut komitmen luar biasa dari saya. Namun fleksibiliti yang ditawarkan melalui kelas di bawah bumbung Akademi Bekerja Di Rumah ini amat memahami situasi tersebut. Tiada kelas formal secara offline yang perlu saya hadiri and tiada waktu tetap yang saya perlu dial-in (seperti phone call meeting atau conference call meeting). Ianya lebih kepada satu ikatan antara Mentor dan Mentee yang sentiasa bersama tak kira waktu, "coaching" akan diberikan berdasarkan senarai tugasan yang telah ditetapkan dalam setiap modul kelas yang telah dilanggani. Sangat mudah. Itu lah yang saya cari dan saya temui di Akademi Bekerja Di Rumah.

Bukan itu sahaja, sebagai seorang jurutera di sebuah syarikat mutinasional yang mempunyai 80000 pekerja di seluruh dunia dengan pelbagai pendedahan yang saya dapat di tempat kerja saya, merantau dipelbagai pelusuk dunia, bukanlah mudah untuk seseorang atau sesuatu itu mendapat komitmen dan mengikat diri saya. Tetapi Puan Masayu Ahmad, Pengasas Akademi Bekerja Di Rumah berjaya melakukannya. Idea dan konsep Akademi Bekerja Di Rumah itu sendiri telah menarik perhatian saya. Suatu idea dan konsep yang benar-benar di luar kotak (out of the box thinking). Memahami idea dan konsepnya sahaja telah membuat saya terpikat, belum lagi terlibat. Ianya suatu idea dan konsep bisnes yang sangat menarik. Suatu idea dan konsep bisnes yang tidak mementingkan diri sendiri. Suatu idea dan konsep bisnes yang win-win. Suatu idea dan konsep bisnes yang memenuhi tuntutan sosial dan mendidik anak bangsa. Suatu idea dan konsep bisnes yang menjana ekonomi para suri dan mereka-mereka yang terkapai-kapai di luar sana. 

Saya mula berkecimpung dalam arena blogging bermula 2hb Februari, 2009 tanpa sebarang asas dengan bahasa rojak, tanpa arah. Sekadar berkongsi minat saya dalam menghasilkan barang kemas buatan tangan (handmade jewelries) bersama-sama rakan-rakan dan seterusnya menjualnya melalui blog setelah ada yang berminat dengan melihat gambar-gambar kerjatangan saya melalui blog. Saya juga terlibat dengan kerja-kerja amal bersama NGO dan turut berkongsi melalui blog lama saya www.comeybelako.blogspot.com. Terasa benar kelainannya bila berguru dengan mereka yang pakar, betullah cakap orang-orang tua, "hendak belajar perlu berguru". Jika kita boleh belajar dari pengalaman orang lain kenapa kita perlu bersusah payah melalui kesakitan dengan menongkah arus tanpa hala tuju. 

Melalui Akademi Bekerja Dari Rumah juga saya dapat membina jaringan sosial secara percuma. Trafik ke blog yag dijana melalui Akademi Bekerja Di Rumah juga sangat hebat. Belum pun habis tugasan, saya sudah berjaya menarik lebih 3 ribu trafik. Dengan adanya jaringan sosial percuma secara tak langsung saya mendapat promosi percuma ke atas bisnes yang saya miliki. Apalagi yang penting selain modal sosial - itu yang dapat saya bina melalui blog ini. Selain berkongsi pengalaman pahit panis, saya juga membina reputasi. Masyarakat hanya mahu berbisnes dengan mereka yang punya reputasi positif samada dari segi personal atau profesional.

Berkajang kalau hendak saya senaraikan kebaikan yang saya perolehi melalui kelas yang ditawarkan oleh Akademi Bekerja Di Rumah.



************************************************************************


Ulasan Kelas Asas Blog & Fanpage : Tuan Fadzilah Tuan Sulaiman
Sumber : http://tuanfadzilah.blogspot.com/2013/11/kaedah-penulisan-blog.html

Kaedah Penulisan Blog

Mutakhir ini, aktiviti menulis blog tidak lagi menjadi suatu perkara yang janggal. Masih lagi segar di dalam ingatan saya sekitar tahun 2008, saya langsung tidak pandai membuat blog. Pada masa itu saya mempunyai 3 orang rakan yang sudah mempunyai blog dan sedia mengajarkan ilmu blog secara teknikal. Akhirnya blog saya terhasil juga namun blog itu hanyalah sekadar blog pinggiran. Tiada matlamat jelas, jadi blog hanya sekadar pada url sahaja.

Sebenarnya membuat blog perniagaan atau blog peribadi secara individu adalah sangat mudah untuk dilakukan mengikut tutorial yang sudah disediakan. Anda tidak perlukan guru, apatah lagi perlu membayar yuran untuk menghasilkan blog percuma.



Namun apa yang anda perlu belajar dari guru berbanding belajar melalui kesilapan adalah jauh lebih berbaloi. Anda akan dibimbing untuk memastikan kandungan blog anda adalah kandungan yang mempunyai nilai tambah serta membawa manfaat serta diajar untuk hanya memilih aplikasi-aplikasi tertentu yang penting sahaja. Ada blog yang kita hasilkan penuh berinformatif namun pelawat tidak dapat akses ke blog disebabkan terlalu banyak gajet-gajet tambahan yang melambatkan proses loading blog kita. Tiada guna blog yang cantik dan sentiasa dikemaskini tetapi sekadar menjadi blog sampah dicarian google.

Alang-alang berblog, matlamat kita ialah bagi menjadikan blog kita sumber rujukan ramai dan blog yang diminati  kerana mempunyai pelbagai informasi. Sekurang-kurangnya ilmu yang bakal diperolehi oleh pelawat blog yang diamalkan itu boleh menjadi saham akhirat untuk kita. Sebagai peniaga pula, blog ini diharapkan agar dapat menghubungkan kita dengan rakan perniagaan dan juga pelanggan.

Bagi menghasilkan sebuah blog yang berkualiti tinggi dan mampu menjana pendapatan, adalah penting bagi kita untuk menulis blog berdasarkan ilmu. Carilah guru, rujuklah pada mereka yang pakar kerana masa kita adalah sangat berharga untuk dibazirkan pada sesuatu yang sia-sia. Saya sendiri pernah mempunyai blog sebelum ini namun akhirnya berkubur kerana menulis blog tanpa ilmu dan tiada matlamat yang jelas dan ilmu yang cukup mengenai penulisan blog.

 Sekali lagi,
buat persediaan diri, tempah dan daftar segera.
Sesungguhnya masa tidak pernah menunggu kita.


Hubungi Wani Mohd Nor 

1)SMS/WhatsApp: 0136200432 atau
3)E-Mel: nurzahwanimohdnor@gmail.com



Salam nutrisi rohani dan jasmani,
Nurzahwani Mohd Nor.

Sertai kelas yang dihadiri oleh warga besar Akademi Bekerja Di Rumah, sesuai untuk suri rumah sepenuh masa atau pun bercita-cita menjadi suri rumah sepenuh masa.

Beli buku yang anda suka:

Anda ada bisnes?. Iklankan produk/perkhidmatan anda di soho directory:

Perlukan supplemen untuk kekalkan kesihatan dan kejelitaan anda?. Jom bersama D’Hati Nutri

Hubungi Wani Mohd Nor 
1)SMS/WhatsApp: 0136200432 atau
2)https://www.facebook.com/zahwanimn
3)E-Mel: nurzahwanimohdnor@gmail.com

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top