Wednesday, November 13, 2013

Berguru dalam berniaga.

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Muka buku dan blog memang tidak dapat dipisahkan apabila berniaga secara online. Namun setiap langkah perlu ada sempadannya. Saya cukup tidak sukakan teknik yang digunakan dengan menambah bilangan pengguna group pengiklanan secara paksa. Tiada angin tiada ribut, tiba-tiba saya menjadi ahli dalam group pengiklanan. Bila teliti syarat-syarat untuk beriklan, rupanya perlu tambah 50 orang, 100 orang dan ada yang sampai 150 orang. Wah, wah. Ada pula syaratnya. Jika tuan punya badan beri keizinan tidak mengapalah. Tapi seingat saya, tidak pernah pula saya beri keizinan untuk tambah saya pada mana-mana group. Jika saya mahu, saya sendiri akan mohon izin pada pengelola kumpulan tersebut. Pagi ini selamat saya bersihkan muka buku saya. Alhamdulillah. Mohon janganlah ada yang masukkan lagi.

Ini fenomena biasa jika berniagaa tanpa sempadan. Ini pentingnya berguru dalam berniaga. Lain caranya dengan tidak berguru. Jika suka membaca, saya sarankan belilah buku atau e-book. Banyak dipasaran. Jika mahu yang keluaran Akademi pun ada.


Bakal terbit pada 30.11.2013

Bab 1: 101 Idea Home-Based Bisnes
Bab 2: Mula Bisnes Tanpa Modal
Bab 3: Rancang, Sasar Matlamat
Bab 4: Strategi Pemasaran Online
Bab 5: Strategi Pemasaran Offline
Bab 6: Operasi Dari Rumah
Bab 7: Khidmat pelanggan Online
Bab 8: Produk Digital vs Produk Fizikal
Bab 9: Strategi Pemasaran Gaya Rasulullah
Bab 10: Rahsia Bisnes Siti Khadijah
Bab 11: Pengalaman Usahawan Sukses


Berburu ke padang datar,
Dapat rusa belang kaki,
Berguru kepalang ajar,
Bagai bunga kembang tak jadi,

Itu kalau berguru. Kalau tidak berguru, lagilah. Bunga belum kembang teruskan layu. 
Renung-renungkan ya.

Hubungi penulis untuk pembelian e-book dan pendaftaran kelas Asas Blog secara online.
nurzahwanimohdnor@gmail.com
Sms/Whatsapp 0136200432.


No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts