Wednesday, December 11, 2013

Ion positif dalam makanan, Ion negatif untuk kesihatan emosi

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Bismillah.

Pagi ini cuaca bermula dengan mendung, hangat di tengah hari sehingga awal petang dan berakhir semula dengan mendung tetapi tidak hujan. Seperti cuaca, emosi manusia juga berubah-ubah. Jadi, saya juga begitu. Di sebabkan emosi yang berubah-ubah dan hari ini emosi saya sangat baik kerana dikelilingi orang yang berfikiran positif, saya terdetik untuk bercerita tentang ion.

Dahulu, semasa belajar kimia, saya suka betul dengan ion-ion. Bila dah mula bekerja, saya baru tahu, rupanya, dalam badan kita juga ada perkaitan dengan ion. Saya sangka, bila kita kata berfikiran positif bermaksud sama juga kita perlukan ion positif untuk kekal positif. Tapi sebenarnya salah sama sekali. Anda pernah dengar aurora?. Aurora adalah cahaya kemerah-merahan yang selalu berlaku di kutub utara atau selatan. Orang Eskimo selalunya berkurung dalam kediaman masing-masing apabila aurora berlaku. Aurora juga ada kaitan dengan ion. Anda pernah dengar tentang ionizer?. Ionizer juga salah satu teknologi yang bermain dengan ion-ion. Bagaimana dengan makanan? Adakah ion-ion?. Kalsium, kalium, Magnesium Natrium merupakan salah contoh makanan yang berion positif dalam tubuh.

Bersambung esok. Saya kongsikan peranan mineral berion positif dalam tubuh dan fungsi ion untuk emosi kita.

Salam nutrisi rohani dan jasmani.


Jika anda mahu menjadi sebahagian daripada kami, caranya mudah sahaja. Daftar salah satu kelas di bawah, secara automatiknya anda akan menjadi ahli. Keahlian seumur hidup.

Kelas Akademi Bekerja Di Rumah:-

1. Kelas asas blog dan penulisan

2. Kelas asas blog dan fan page khusus untuk bisnes
3. Kelas belajar iklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif online, pra daftar, kelas bermula Disember. (Yuran RM170, dua ebook rujukan)

Selepas pilih kelas, pilih yuran1, yuran2, yuran3, atau yuran 4, buat pendaftaran dengan mengemel saya, nurzahwanimohdnor@gmail.com, atau SMS/WhatsApp 0136200432. Boleh juga PM inbox FB saya Wani Mn. Sebelum anda didaftarkan, saya akan mengajukan soalan untuk menganalisis dan memberikan cadangan kelas yang sesuai dan menepati keperluan anda.  Mudah sahaja bukan. Saya juga bermula dengan cara yang sama. Jadi, jika anda berminat, mulakan langkah pertama anda dengan bertanya, Ok?. 


No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts