Sunday, January 26, 2014

Tergelincir masa

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Allahuakbar.
Demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian.

Bila berbicara sesama suri, masa memang menjadi topik yang tak dapat tidak, mesti ada disebutkan. Tidak sempat itu, tidak sempat ini. Saya juga tidak ketinggalan. Memang iya. Jika mahu kendong semua sekali gus memang tidak dapat. Jadi kena urus ikut kepentingan.

Bila rutin harian berubah oleh kerana faktor kesihatan diri sendiri dan anak, jadual saya memang kucar- kacir. Itu salah satu sebab mengapa blog saya tertinggal hampir seminggu. Bukan tidak rindu untuk menulis, memang sangat rindu. Jadi saya perlu utamakan keperluan anak demam dan sebelumnya keadaan diri yang tidak sihat, demam, cirit-birit dan muntah-muntah.

Pakej nikmat yang Allah tarik sementara. Allahuakbar,astaghfirullah. Ia adalah peringatan untuk diriku yang lalai. Kadang kala dalam hati-hati, dan dalam keadaan terpaksa, salah pilih tempat makan luar, akibatnya adalah kesihatan diri.

Sepanjang tempoh mengadaptasi, saya hanya dapat update status di mukabuku. Memantau protege blog dan tunggu masa dan emosi sesuai untuk berbicara. Salah satu panduan yang diterapkan oleh Puan Masayu Ahmad, jika emosi kurang stabil, peram dulu. Takut-takut yang keluar dan sampai ke pendengar/penerima jauh ke laut. Mengundang penyakit hati pula nanti kan.

Urus masa, urus tenaga urus rumah tangga.

Salam dari bijak nutrisi.


No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts