Tuesday, February 11, 2014

Mudahnya dengan teknologi-post entri menggunakan emel

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Saya sedang cuba mana yang mudah. Post entri blog menggunakan emel atau menggunakan application dari smartphone.

Bila celik teknologi dan berani mencuba, semua makin mudah. Bungkus perasaan takut dengan teknologi dan letak jauh-jauh. Jangan buang kerana sedikit waspada memang perlu.

Pokok pangkalnya ilmu.


Sent from my iPhone5

--------------------------------------------------------
Ini pula rumusan selepas menggunakan e-mel dan menghantar post entri terus ke blog.

Ia mudah dan cepat. Ada rakan yang berkata, mudah terutamanya jika internet terlalu lembab. Bila ada idea datang menerjah, boleh cepat-cepat tulis dan terus emelkan masuk terus ke blog. Oh, caranya mudah bangat.

Buka paparan setting>set mobile and emel>tuliskan secret word emel blogger anda>ingat emel address ini>save>buka emel anda>tulis emel addres blogger tadi>tulis subject sebagai tajuk entri>kemudian entri anda>send>taraaa... ia akan terus jadi entri blog anda.

Mudah dan cepat.

Kelemahannya pula, saya tak tahu lagi bagaimana caranya untuk masukkan label blog. Jadi, entri blog ini, asalnya tadi tiada label. Saya perlu buka di pc dan masukkan label.

Salah satu cara lain yang saya guna adalah menggunakan aplikasi bloglovin. Aplikasi ini boleh tahan bagusnya. Boleh post entri, masukkan tajuk, gambar dan label. Cuma tak boleh schedule post. Kemudian, jika capaian internet sangat lembab, memang kirim salamlah sajalah jawabnya. Senarai blog juga bercelaru dengan entri.

Kesimpulannya, pilihlah yang sesuai dengan keadaan semasa.

Sekian, perkongsian pengalaman dari Bijak Nutrisi.

Mahu dapatkan E-Book ini?


Boleh hubungi penulis melalui emel, nurzahwanimohdnor@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts