Saturday, February 8, 2014

Ulasan Pelajar Kelas Urus Akaun

Ulasan Kelas Akaun dari peserta Nazirah Bugal
Bertemu kembali di laman nazirahbugal.blogspot.com. Hari ini saya hendak berkongsi pengalaman yang saya rasa amat-amat berharga.


    Sebenarnya setiap perkara baru yang berlaku kepada kita, itulah di panggil pengalaman. Lima hari lepas saya telah menjalani kelas asas akaun secara online selama 3jam. Ini kali pertama saya belajar online. Mula-mula tu memang ada sedikit rasa gementar. Mungkin tidak pada yang telah biasa melaluinya.  Malkumlah kelas itu dijalankan secara berkumpulan seramai 3 orang termasuk saya.  Hai, macam manalah  orangnya yang menjadi rakan sekelas saya nanti. Maklumlah di dalam urusan akaun, saya agak tidak berminat.


     Tetapi Alhamdulillah. 2 lagi rakan sekelas saya ini memang sporting dan bersemangat . Serta merta hilang rasa gementar, bertukar menjadi bersemangat seperti mereka. Di tambah dengan guru online kami Puan Khadijah Abdullah adalah orang yang sangat memahami situasi kami dalam menguruskan akaun. Setiap soalan kami di jawap dengan penuh penerangan, sehingga kami benar- benar faham. Dan yang paling menyeronokkan, kelas ini di jalankan secara online. Mengikut masa yang bersesuaian dengan diri kita. Fleksibel. Kan mudah.


     Kepada usahawan-usahawan online atau offline sebenarnya kita memang perlu ada akaun untuk perniagaan kita . Tidak kira sama ada bisnes kecil atau besar . Bila ada akaun, baru kita nampak ke mana perginya duit kita. Setiap sen perlu di catat. Dan satu lagi, yang penting jangan sesekali mencampur adukkan akaun bisnes dan akaun peribadi. Barulah perniagaan kita boleh berkembang.


Sumber: http://nazirahbugal.blogspot.com/2014/01/kelas-akaun-online.html


Anda berminat untuk sertai KELAS URUS AKAUN BISNES KECIL/WAHM./SOHO?
 Hubungi saya:
nurzahwanimohdnor@gmail.com
0136200432
( https://www.facebook.com/messages/zahwanimn )

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts