Tuesday, April 29, 2014

Berapa banyak sayur kena makan?

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Bismillah.

Dalam kepala saya selalu tertanya-tanya, bila pegawai diet kata kena makan sayur sebanyak 4 sudu, sayur tu jenis sayur macam mana?. Kalau bendi, 4 sudu bersamaan dengan 4 biji bendi kah? Sayur sudah dimasak atau sayur mentah?

Jika anda ada terngiang-ngiang soalan yang sama seperti saya, ini hasil maklumat yang saya cari.
Rasanya sistem cawan ini lagi berkesan untuk saya faham.

Makan 4-5 hidangan sayuran sehari. Setiap hidangan bersamaan 1/2 cawan sayur yang telah dimasak, atau 1 cawan sayur mentah (belum masak) atau 1/2 cawan jus sayuran. 

Ada orang makan jus sayuran?. Ada. Mak saya makan jus pegaga. Sayuranlah tu.

Ok. Semoga mendapat manfaat. Jangan lupa makan sayur. Kita perlukan fiber. Siapa yang mahu kurus dan kurangkan kolesterol dalam darah, makan sayur, makan sayur.

Salam nutrisi rohani dan jasmani,




Maklumat lanjut kelas online:



Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com

 Sms@Whatsapp : 0136200432

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts