Search This Blog

Kenapa kena usaha lagi dan lagi

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Hari ini, hari terakhir bulan April. Menilai semula apa yang sudah disumbangkan oleh diri yang kerdil ini. Buat diri rasa takut pula. Sebab usaha belum cukup lagi.

Bila buka muka buku, berderet pembacaan tentang usaha, nikmat dan kesusahan orang sekeliling. Luruh air mata. Jika ada rezeki melimpah ruah, boleh sedekah lebih banyak dan kepada ramai orang. Ini ingatan buat diri sendiri. Sebab itu, kena usaha supaya dapat memberi manfaat kepada orang lain. 

Teringat pesanan Ustazah tempat pengajian saya, walau pun telah ditentukan dan tertulis di luh mahfuz kita ke syurga atau neraka, tapi kita tetap wajib berusaha. Wajib membuat amalan baik. Wajib tunaikan suruhannya. Sebab, kita tidak tahu apa yang tertulis di sana. Tahu kah?

Jangan kata, "kalau dah tertulis masuk syurga, buat apa buat baik lagi?" Mana tahu awak tu ditulis ke syurga? 

Kesimpulannya, biar apa pun saya, suri rumah, cikgu, mahu pun jurutera, saya punya manfaat untuk orang lain. Mari kita menuju kejayaan. Usaha dan usaha lagi. Tepuk bahu dan ingatan untuk diri.


Jangan fikir dari rumah tidak boleh dapat rezeki untuk bantu orang lain. Ada banyak caranya. Usaha, usaha, usaha. cari dan cari ilmu. Ilmu merata. Jika tak mahu keluar rumah, boleh online dari rumah. Jika tidak tahu mana nak mula, hubungi saya. Jom kita muhasabah diri sama-sama.


Salam nutrisi rohani dan jasmani,




Maklumat lanjut kelas online:



Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com

 Sms@Whatsapp : 0136200432

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top