Wednesday, April 30, 2014

Kenapa kena usaha lagi dan lagi

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Hari ini, hari terakhir bulan April. Menilai semula apa yang sudah disumbangkan oleh diri yang kerdil ini. Buat diri rasa takut pula. Sebab usaha belum cukup lagi.

Bila buka muka buku, berderet pembacaan tentang usaha, nikmat dan kesusahan orang sekeliling. Luruh air mata. Jika ada rezeki melimpah ruah, boleh sedekah lebih banyak dan kepada ramai orang. Ini ingatan buat diri sendiri. Sebab itu, kena usaha supaya dapat memberi manfaat kepada orang lain. 

Teringat pesanan Ustazah tempat pengajian saya, walau pun telah ditentukan dan tertulis di luh mahfuz kita ke syurga atau neraka, tapi kita tetap wajib berusaha. Wajib membuat amalan baik. Wajib tunaikan suruhannya. Sebab, kita tidak tahu apa yang tertulis di sana. Tahu kah?

Jangan kata, "kalau dah tertulis masuk syurga, buat apa buat baik lagi?" Mana tahu awak tu ditulis ke syurga? 

Kesimpulannya, biar apa pun saya, suri rumah, cikgu, mahu pun jurutera, saya punya manfaat untuk orang lain. Mari kita menuju kejayaan. Usaha dan usaha lagi. Tepuk bahu dan ingatan untuk diri.


Jangan fikir dari rumah tidak boleh dapat rezeki untuk bantu orang lain. Ada banyak caranya. Usaha, usaha, usaha. cari dan cari ilmu. Ilmu merata. Jika tak mahu keluar rumah, boleh online dari rumah. Jika tidak tahu mana nak mula, hubungi saya. Jom kita muhasabah diri sama-sama.


Salam nutrisi rohani dan jasmani,




Maklumat lanjut kelas online:



Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com

 Sms@Whatsapp : 0136200432

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts