Tuesday, June 3, 2014

Ada apa dengan blog

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

BLOG!.
Bila kawan ada blog kita pun mahu blog.
Kemudian tinggal sawang bila tak dapat sambutan.

Tapi, berada dalam kawanan blogger yang betul, ada potensi untuk blog anda mendapat sambutan hangat.
Ini salah satu buktinya. 

Menulis dan membina bog berpengaruh. Pembaca kemudian jadi pelanggan. Ini contoh ulasan dari puan Noraini Dollah

Menyatakan dia mula menuis dan berkongsi di blog, kemudian baru dia sedar kebanyakan ibu-ibu yang membaca tips atau panduan membaca untuk anak-anak kemudian membeli set bacaan yang dijual.
"Saya berasa begitu tertarik dengan konsep ini lantas terus berdaftar kursus asas blog dan penulisan dengan beliau. Saya diwajibkan melengkapkan 44 entri sebagai tugasan utama tetapi selepas beberapa entri saya hilang fokus dan blog ini terbiar.


Tetapi apa yang mengejutkan saya apabila saya dihubungi ramai ibubapa yang menemukan blog saya dan ingin membeli set membaca daripada saya selepas saya bercerita di blog tentang ajar anak membaca. Ini benar-benar membuka dimensi baru buat saya. Rupanya pemasaran melalui blog sangat besar kesannya dan lebih diyakini. Tetapi jika buat blog sendiri secara individu tentu kesannya tidak sebaik apabila kita belajar. Sebabnya sebelum ini juga saya ada blog sendiri untuk jualan tetapi tiada pengunjung."

Singgah di blog beliau: http://norainidollah.blogspot.com/


Maklumat lanjut kelas asas blog online:







Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432

No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts