Friday, June 6, 2014

Putihkan gigi dengan bahan dari dapur (atau pasar)

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

"Senyum. Tak perlu kata apa-apa"

Teringat seorang kawan di sekolah menengah. Susah sungguh nak lihat dia senyum. Rupanya baru tahu dia ada masalah dengan giginya. Sebab itu susah nak senyum.

Kemudian borak-borak cerita fasal pembantu rumah, ada pula seorang pembantu rumah ni digeruni anak-anak tuan rumah sebab bila senyum, giginya hitam!.

Ya, bukan mahu salahkan siapa-siapa, mungkin cara hidup seseorang di luar bandar tidak sama dengan yang sudah maju sikit.

Tapi jangan risau. Ada banyak petua yang boleh diamalkan. 

Oh, bagi yang bergigi kuning semulajadi. Anda jangan rendah hati. Ya, memang ia adalah genetik tau. Bergigi kuning. Saya juga jenis bergigi kuning. Tapi bukan berkarah ya. Gigi berkarah di sebabkan teh, kopi atau pemakanan kita. Gigi kuning juga dikatakan lebih kuat berbanding gigi putih. Ok,sila bersyukur dengan kurniaan gigi masing-masing. Ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.

Selalunya petua yang saya dengar dari orang tua adalah gunakan serbuk arang. Tonyoh saja di gigi dan lakukan 2-3 kali seminggu.

Hari ini saya jumpa satu lagi petua yang menarik. Gunakan strawberi dan baking soda!. Semua boleh jumpa dalam dapur. Kalau tak jumpa di dapur anda, sila beli di pasaraya berhampiran. Tesco online pun boleh.

Silalah lihat video di bawah. Mudah saja. Jangan buat selalu ya. Kandungan asidnya tak baik untuk gigi anda jika buat hari-hari.


Menarik bukan?. Banyak benda yang kita boleh buat dengan apa yang ada di hadapan mata dan di tangan. Termasuklah mula bisnes online. 

Nak mula bisnes online tapi tak reti?. Sila hubungi saya ya. Macam biasa, e-mel boleh, sms pun boleh. Di alu-alukan.

Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432



Salam nutrisi rohani dan jasmani,


Ingin belajar buat blog?


Panduan untuk mula bisnes dan 
e-book yang lain.
www.books-etcetera.blogspot.com


Dapatkan makanan sunnah, telekung dan pes nasi arab kegemaran ramai
www.az-zahwansouq.blogspot.com




No comments:

Post a Comment

Tumit awak merekah tak? Saya nak kongsi pengalaman...

Assalamualaikum. Hari ini nak cerita tentang tumit merekah. Kisahnya saya bermula dengan produk Shaklee asbab tumit merekah....

Popular Posts