Search This Blog

Selamat Hari Raya

Teks: Nurzahwani Mohd Nor

Assalamualaikum rakan yang membaca.  

Rasanya belum lagi terlambat untuk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. Radio masih lagi berkumandang lagu hari raya. Inbox masih ada lagi jemputan rumah terbuka. Pintu rumah masih diketuk kanak-kanak riang beserta salam, "kami datang nak raya". Seronok!.

Tahun ini hari raya bertambah seronok dengan kehadiran kandungan ketiga kami. Alhamdulillah. Rasa mual dan muntah-muntah yang bermula seawal kandungan beransur kurang bila nak sambut raya. Macam tahu-tahu pula musim raya banyak berkunjung ke rumah orang sana sini, naik kereta mengharung jem tanpa roti, dan, makanan yang enak belaka. Saya pun tak dapat bayangkan jika berhari raya dalam keadaan muntah dan loya. Alhamdulillah rezeki Allah bagi, semua yang saya takuti tidak terjadi.  Tiada episod muntah-muntah dalam perjalanan raya.

Macam biasa, hari raya waktu yang sesuai untuk kunjung mengunjung sesama saudara.  Yang dah lama tak jumpa, ini lah masanya nak bertukar berita. Yang selalu jadi bahan cerita, inilah masanya untuk kita minta maaf jika ada rasa bersalah bercerita yang tidak tidak dibelakang mereka. Perasaan lega bila kata maaf telah disampaikan dengan tulus ikhlas tau.

Bertukar berita. Soalan tahun lepas, ramai yang bertanya kerja apa?. Tahun ini rupanya sudah tukar. Soalan saudara mara, "tak ada rasa nak kerja lagi ke?".  Jawapan saya, setakat ni belum ada rasa lagi nak kerja luar rumah. Cukup kerja di rumah. InsyaAllah ada rezeki Allah bagi. Doa sentiasa Allah berikan kecukupan jangan sampai kita meminta-minta pada hamba-Nya. Allah kan ado. 

Akhir kata, sekali lagi Selamat hari raya. Mohon maaf sekiranya sepanjang membaca blog saya ini, ada yang terasa dan ada bahasa yang terkasar sama ada secara langsung atau tidak langsung.

Bisnes saya sudah bermula semula selepas bercuti lebih kurang sebulan. Kelas blog sudah bermula, begitu juga tempahan supplemen Shaklee dan habbatus sauda (AHS) serta makanan sunnah yang lain (www.az-zahwansouq.blogspot.com). Jika anda berminat dengan produk-produk saya, hubungi saya ya.


Hubungi penulis :

 Email : nurzahwanimohdnor@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/zahwanimn
 Sms@Whatsapp : 0136200432



Salam nutrisi rohani dan jasmani,


Ingin belajar buat blog?




Panduan untuk mula bisnes dan 
e-book yang lain.
www.books-etcetera.blogspot.com


Dapatkan makanan sunnah, telekung dan pes nasi arab kegemaran ramai
www.az-zahwansouq.blogspot.com



CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Makluman

Penulisan dari blog Bijak Nutrisi ini adalah bersifat umum dan hanyalah karangan penulis berdasarkan pembacaan, pengalaman dan perbualan harian. Perkongsian di sini tidak diperhalusi dan dimurnikan oleh mana-mana pegawai perubatan berdaftar. Anda hendaklah merujuk kepada pegawai perubatan yang sah dan tidak menggunakan isi kandungan penulisan ini secara membuta tuli.

Isi kandungan ini juga tidak ditujukan kepada mana-mana individu melainkan dinyatakan secara terang-terangan.

Mana-mana pembaca yang berhajat untuk menyalin dan mengerluarkan semula isi kandungan dari penulisan blog Bijak Nutrisi ini dan anda rasa ia bermanfaat untuk dikongsikan, anda dialu-alukan berbuat demikian, dengan syarat kredit atau link back ke alamat blog Bijak Nutrisi ini.

Terima kasih kepada anda yang singgah ke blog ini sama ada sengaja atau tidak sengaja. Semoga mendapat manfaat.

Google+ Followers

Tweet Tweet

Pinterest Gallery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram Shots

Back
to top